23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kædernes mærker vokser

Supermarkedskædernes egne mærker vinder frem under krisen.

De såkaldte private labels oplever høj vækst, og kæderne spår om fortsat høj fremtidig vækst. Det skriver Jyllands-Posten.





- Vores egne mærker er vokset med 5-10 % om året de seneste tre-fem år, og i 2012 ser det ud til at vokse endnu mere. Vi har haft meget høj vækst i januar, siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen fra Coop.





Ifølge eksperter vil tendensen fortsætte, og samtidig satser supermarkeder på private label for at stå stærkere i konkurrencen. I forhold til dagligvaremarkedet i Storbritannien og Tyskland er andelen af private labels dog stadig lav.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172